Delhi ..en Dana!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Miriam - WaarBenJij.nu Delhi ..en Dana!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Miriam - WaarBenJij.nu

Delhi ..en Dana!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Miriam

25 December 2007 | India, New Delhi

Met de bus zijn we naar het station van Delhi gereden, waar we nog een tijdje moesten wachten tot de trein vertrok. Wat een chaos!! Er liep zelfs een koe over het perron en wij waren voor alle Indiase mensen weer eens de grootste bezienswaardigheid, zo'n groep blanken zeulend met hun tassen en koffers!

De trein had vertraging, dus het voelde weer fijn even nederlands.. In de trein zaten we met zn allen bij elkaar in de coupees, het voelde een beetje als schoolreis, iedereen had koekjes en chips en we gingen bij elkaar zitten om te kletsen. Chaiverkopers en soepverkopers liepen constant langs om hun waar te slijten, helaas kon je niet naar buiten kijken omdat de ramen waren afgeplakt met folie.

Om een uur of tien hebben we de bedJES uitgeklapt, kleine krappe bedjes werden het, een boven en een beneden. Opzich wel grappig om een keer mee te maken en ik heb toch nog wat uurtjes kunnen doezelen ondanks alle vieze geluiden die de Indiase mensen aan de andere kant van het gordijn maakten.. Rond zes uur 's ochtends kwamen we aan en begon het gezeul met de tassen weer. De porters droegen er zo twee op hun hoofd en aan elke arm nog een, maar wij eigenwijzen wilden het zelf doen en sleurden trap op traf af met die dingen.

Aangekomen bij het hotel even opgefrist en toen met een aantal mensen richting Connaught Place, een soort enorme rotonde met winkels erlangs, om koffie te drinken bij Barista. Hierna zijn we gaan shoppen. Ondertussen alle irritante gastjes van ons afschuddend die ons naar een emporium wilden brengen zodat ze commissie zouden ontvangen. Wat irritant is dat zeg, je kan geen stap zetten of je hebt weer zo'n joch in je nek hangen. Ze horen ook allemaal bij elkaar en als je de een hebt gezegd dat ie moet oprotten, brieft ie het via zijn mobieltje door aan de volgende die je dan weer op staat te wachten. De mensen in Delhi zijn ook niet zo erg vriendelijk, dat is wel opvallend vergeleken met de rest van India.

's Avonds zou de groep weer vertrekken richting Nederland, maar wij bleven natuurlijk nog drie weken langer! We hebben met elkaar gegeten bij Crossroads, een restaurant versierd met allerlei schilderingen van Bollywoodfilms etc. Beetje vreemde tent, aan de meeste tafeltjes zaten mannen in hun eentje die erg veel leken op de schurken uit dezelfde films! Maar het eten was lekker en gelukkig was er de oude vertrouwde chaos toen het aankwam op het apart betalen van de rekeningen.. Hierna afscheid genomen van de groep, de bus uitgezwaaid en mam en ik zijn gaan slapen.

Ralph (reisbegeleider) bleef ook nog, want die zou de volgende groep twee dagen later krijgen. Afgesproken om de volgende ochtend koffie te gaan drinken bij Barista en dit aan Dana gesmst. De volgende ochtend toen we aankwamen, zat ze er al!! Was echt fijn om haar weer te zien en lekker bij te kletsen. Na koffie en ontbijt afscheid genomen van Ralph en samen met Dana onze koffers gaan halen om ze te stallen in het guesthouse waar mam en ik nu ook zouden gaan verblijven.

Daar bijgekletst met Suus (Dana's Delhi- en huisgenootje)en foto's gekeken. Gegeten en vroeg naar bed gegaan. De volgende dag lekker ontbeten met elkaar en naar Sarojini gegaan, een markt die lijkt op de zwarte markt, maar dan buiten. Het was echt megamegadruk, alle kleding is er dan ook spotgoedkoop. Ze hebben er allerlei kleding van H&M, Mango, Zara etc. Heb voor nog geen euro een leuk shirt gescoord, en nog een paar dingen voor twee euro, echt geweldig! We werden er helemaal blij van, maar wel een beetje gek van alle drukte. Weer op naar Connaught Place om daar verder te winkelen en gegeten bij TGI Friday's. Echt lekker om weer eens vlees en patatjes te eten, hahaha, echt erg!!

Maandag zijn mam en ik wat toeristische dingen gaan doen, we zijn naar de Qutb Minar geweest, een enorme toren die de plaats van het eerste Moslim koninkrijk in Noord India markeert. Hieromheen lagen nog wat ruines van een moskee. Na alle prachtige dingen die we al gezien hebben, viel dit eigenlijk wat tegen. Vervolgens zijn we naar Dilli Haat gegaan, een markt waar ze spullen verkopen uit elke staat van India. Daarna weer naar CP om nog wat te winkelen, twee spijkerbroeken gekocht voor nog geen 50 euro, erg blij mee! 's Avonds hebben we gegeten bij Yo China, enorme borden vol voor twee euro..Ik ben echt aan het dichtgroeien hier, alles is zo lekker en goedkoop.

Dinsdag gingen we 's ochtends met de taxi richting vliegveld om naar Goa te gaan! In Delhi was het behoorlijk koud, naja, een graad of 17 denk ik, in tegenstelling tot Goa. Al zodra we het vliegtuig uitkwamen, voelden we de hitte! 34 graden!!!