Strand!! - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Miriam - WaarBenJij.nu Strand!! - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Miriam - WaarBenJij.nu

Strand!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Miriam

14 September 2010 | Costa Rica, Manuel Antonio

Vanuit Rincon de la Vieja zijn we naar Palo Verde gereden. Onderweg gestopt voor de lunch bij een Chinees die geen Chinees eten verkocht.. Maargoed, was erg lekker! Toen we daar zaten, begon het weer eens keihard te stortregenen en te onweren. De bliksem sloeg uiteindelijk in in het gebouw naast ons, met flinke rookpluimen tot gevolg, maar daar bleef het bij, dus we konden rustig onze salade verder opeten :).

Doorgereden naar Palo Verde, waar we zouden overnachten in houten lodges. Zag er super uit toen we aankwamen, een veranda met hangmat en prachtig uitzicht over de Golf van Nicoya. Even later begon het heel hard te regenen (maar dat doet het hier elke middag, de Hollandse buitjes zijn er werkelijk niks bij..). Omdat we door onze gids meerdere keren gewaarschuwd waren om niet door het hoge gras te lopen (slangen) en vooral je zaklamp mee te nemen op weg naar het restaurantje of de bar, hebben we hier maar naar geluisterd. We zaten vrolijk wat rond te schijnen met de lamp, toen we opeens een echt enorme vogelspin voor ons huisje zagen zitten.. Gadverdamme..Ik weet wel: ze zijn banger voor ons dan wij voor hen, maar ze zijn echt zo ontzettend smerig!!

Na t eten toch maar terug naar de lodge, waar de grote inspectie begon, overal vieze kleine beestjes, grote gaten en kieren in de muren en kleine harde bedden.. En inderdaad, geen oog dichtgedaan en gebroken opgestaan de volgende ochtend. Gelukkig mochten we er al vroeg uit, want om 6 uur vertrok de boot richting de mangroven.Prachtige tocht gemaakt, pelikanen gezien en nog 100-en andere vogels.

De rest van de dag hebben we wat gehangen en gelezen en gepraat met de andere mensen uit de groep, want het was ondertussen weer gaan regenen, dus je moet toch wat.. Na het eten werd er gevist in het gras naar vogelspinnen (leuk voor toeristen ofzo.. doodeng!!) en kon je hem vasthouden, hier heb ik maar voor bedankt, ging bijna over mn nek toen ik hem van dichtbij zag, dus dat leek me niet zo'n goed plan :)

Maar een paar wijntjes genomen om me moed in te drinken voor de nacht die zou volgen, weer allemaal vieze beesten natuurlijk en dat met het beeld van die vogelspin in mn gedachten (die zitten daar dus overal).. heel prettig allemaal..

Zodra we 'thuis' aankwamen, bleek er een enorme kakkerlak te zitten.. na wat zaklampseinen richting het restaurant, kwamen er gelukkig een paar heldhaftige mannen uit onze groep aan om ons te 'redden'.. Maar dat nam niet weg dat we wederom enorm slecht hebben geslapen. Blij dat we er weer weggingen!!

Gister zijn we doorgereden naar Manuel Antonio, onderweg nog een krokodillenboottocht gemaakt, was erg indrukwekkend om die beesten eens in de vrije natuur en van zo dichtbij te kunnen zien. Toen we richting ons hotel (erg ver rijden.. dat wel) kwamen, merkte je al dat de temperatuur begon te stijgen en ook het landschap veranderde. We zitten nu echt middenin de jungle, aan de Pacifische kust. Ook mn telefoon heeft hier geen bereik meer, maar gelukkig hebben ze overal internetcafe's, het is hier behoorlijk toeristisch.

Maar echt prachtig, zee en strand zijn erg mooi en er slingeren hier allerlei apen door de bomen, de leguanen lopen zo ongeveer ook voor je voeten, erg grappig.

Heerlijk gegeten gister, in de stromende regen op ons terrasje gezeten met een stel mensen, erg gezellig. Vandaag is iedereen op zeiltocht, maar wij doen weer lekker lui en rustig aan. Straks ergens wat drinken en dan aan t zwembad met een boek totdat het waarschijnlijk weer gaat stortregenen..

Maar met die hitte is dat soms toch eigenlijk best wel lekker!

• 14 September 2010 - 18:39

Nina:

Misschien dat je ipv lezen wat tijd kunt maken om iets nuttigs te doen zoals keycord zoeken ofzo..... Zie het als een suggestie ;) leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven, ziet er erg mooi uit! X

• 15 September 2010 - 06:13

Marjolein:

Hey! Heel herkenbaar allemaal. Ik dacht dat het nu ná het regenseizoen is? Volgens mij hebben jullie net zoveel regen als ín het regenseizoen? Maar met die warmte ga je de buitjes wel waarderen! pas maar op, straks zit je hier zingend op je fiets als het regent ;-)

• 15 September 2010 - 06:22

Mamma Lia:

Wilde net gaan SMS en maar gaat dus niet begrijp ik! Fijn dat jullie het zo leuk hebben (op de menagerie na dan, getver!!!)Have fun en gr. van ons.XXXXXX

• 15 September 2010 - 17:04

Paulina :

Hoi Miriam,

Klinkt ondanks de beesten en regen erg goed. Ik hoop dat je er nog even van geniet, krijg er zo ook wel weer zin in.
    p.s. Nina, ik heb ook wel een keycord voor je !
    Groetjes Paulina.

• 20 September 2010 - 19:52

Vera:

He Mir,
    Ik heb eindelijk je waarbenjij site ontdekt.. lekker op tijd.. Maar wat een avonturen weer. Ik ben jaloers! Nouja niet op je beesten verhalen.. maar wat je niet ziet, is er niet he!Geniet nog even,voor je het weet zit je in de koude plensbuien. xxx