Jakarta-Bogor-Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Miriam - WaarBenJij.nu Jakarta-Bogor-Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Miriam - WaarBenJij.nu

Jakarta-Bogor-Bandung

Blijf op de hoogte en volg Miriam

05 Februari 2014 | Indonesië, Bandung

Een kort verslagje (denk ik), Wi-Fi werkt niet helemaal lekker en bovendien tik ik dit op de minitoetsjes van mn telefoon (die het hier gek genoeg wél doet.. Blijkbaar vindt mijn telefoon een warm land ook leuker dan herfstig Nederland..!)!

Na een belachelijk lange vliegreis van in totaal 17 uur met tussenstop op Abu Dhabi (rare rare plek met veel chique sjeiks en dure winkels), eindelijk aangekomen in Jakarta. Waar het erg warm, erg klam en vooral ook erg verwarrend was zo met wiebelbenen van de lange reis.. Bij het ene loket een visum kopen, dan naar een ander loket om t visum in je paspoort te laten plakken, weer een ander loket voor controle etcetc..

Naar het hotel gereden, mooie kamer met ramen van vloer tot plafond met uitzicht over de hele stad. Ik heb de hele nacht van t uitzicht kunnen genieten, slapen met een jetlag is toch niet echt makkelijk en bovendien konden de gordijnen niet dicht.. Toch een redelijke nacht gehad en vanmorgen om 8 uur vertrokken richting Bogor. Het hoosde als een gek, overal ontstonden rivieren op de wegen, dus al het verkeer stond vast. Ongelooflijk om te zien, honderden brommers die over de stoep moesten rijden omdat het water te hoog stond en allerlei mannetjes die orde in de verkeerschaos probeerden te scheppen. Alles met een lach op hun gezicht, meteen een van de grootste verschillen met Nederland!

Om half elf waren we eindelijk de stad uit en reden we naar Bogor om de botanische tuin (Buitenzorg) te bekijken. Helaas kwam het hier ook met bakken uit de lucht dus t werd niet echt een ontspannen wandelingetje. Vervolgens over de Puncak pas langs de theeplantages richting Bandung gereden. Niet heel erg van t uitzicht kunnen genieten, het bleef maar regenen en als het even droog was, was het te nevelig om de dalen goed te kunnen zien. Denk dus dat ik nog maar een keer terug moet komen :)

Tussen alle buien door is wel te zien dat dit een prachtig land is, de mensen zijn enorm lief en het eten is echt superlekker! Het is nu 23.15 en ik kruip mn bed in mn enorme hotelsuite zo in, morgen vroeg op om de stad te bekijken.

• 06 Februari 2014 - 12:40

Fred En Lia:

Jammer hè van die regen hopelijk wordt dat gauw wat minder! Leuk om weer je verslag te lezen! Geniet er maar volop van dan krijgen wij leuke verhalen, dikke kus van ons!
    Fred en moi