Hati hati ---- fietstocht!! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Miriam - WaarBenJij.nu Hati hati ---- fietstocht!! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Miriam - WaarBenJij.nu

Hati hati ---- fietstocht!!

Blijf op de hoogte en volg Miriam

09 Februari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Ondertussen ben ik via Kroya en Wonosobo (met de trein door een prachtig landschap- langs rijstterrassen, kolkende rivieren en kleine dorpjes waar de tijd stil heeft gestaan-) aangekomen in Jogjakarta. Hier is het een stuk warmer en de regenbuien zijn hevig maar kort.

Vanuit Wonosobo ben ik naar het Dieng plateau gegaan om daar het tempelcomplex (het oudste) te bekijken. Helaas was er vrijwel niks te zien door de regen. Het kwam met bakken uit de lucht en algauw was ik doorweekt.. Snel de bus maar weer in om door te rijden naar de Borobodur, het grootste tempelcomplex. Hier was het heel heel warm, maar wat een prachtig bouwwerk. Enorm indrukwekkend als je je bedenkt hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen. Helaas worden al deze toeristische plekken ooverspoeld door vervelende, zeer vasthoudende verkopers die je bij elke stap achtervolgen. De prijs die ze voor hun troep vragen, zakt ook met elke stap, maar troep blijft troep, dus heb me (nog) niks laten aansmeren!

Nu in Jogjakarta waar ik vanmorgen begonnen ben met een mooie tocht op de fiets door de omliggende dorpjes. Doodeng fietsje, maar t was een hele mooie tocht, leuk om dwars door de dorpjes te gaan, alle mensen zijn zo lief en hartelijk en ik heb heel veel kindjes blij gemaakt met de ballonnen en pennen die ik mee heb genomen. Op de fiets ben ik richting de Prembanan tempels gereden (de mooiste naar het schijnt). Ook weer heel mooi! En eem stukje rustiger dan bij de Borobodur. Beetje jammer dat je hele stukken alleen maar mocht bekijken met een lelijke stinkende bouwhelm op je hoofd, er is nogal groot instortingsgevaar dus anders mag je er niet in. Gelukkig ben ik ook ongeveer 174 keer gefotografeerd met deze schattige helm op, want de Indo's willen continue met me op de foto.. Het blijft een vreemd iets. Sowieso lijkt het of ze hier nog niet echt gewend zijn aan toeristen, want ik ben de hele dag bezig met zwaaien naar mensen op straat, in auto's, in bussen etcetc. Erg vermakelijke bezigheid maar ik snap er niks van :)

Ik kruip mn bed zo in, voel me niet geheel lekker, beetje slaapgebrek denk ik.. Om half vier of vier uur begint de moskee te loeien, soms wel van 4 of 5 kanten.. En heel heel vals... Maargoed, t hoort erbij en t heeft ook wel wat..

  • 10 Februari 2014 - 13:36

    Fred En Lia:

    Helleu, we hopen dat je je weer een beetje beter voelt meis! Leuk weer om je wetenswaardigheden te lezen! Jammer hè van die regen maar we nemen aan dat je toch genoeg moois kunt zien! Doet wel weer heel erg aan India denken dat gedoe met die verkopers bij de tempel, is ook overal hetzelfde! En ook dat op de foto moeten is weer heel herkenbaar!
    Hadden gister al gereageerd maar is helaas mislukt dus dit is poging 2, geniet maar van alles volop uitrusten komt aan het eind van de reis!
    Groetjes en dikke kusss van ons,
    Fred en moi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Miriam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 18003

Voorgaande reizen:

13 Maart 2017 - 05 April 2017

Sri Lanka

03 Februari 2014 - 22 Februari 2014

Indonesië

27 September 2013 - 12 Oktober 2013

Mexicooo

06 September 2010 - 23 September 2010

Vakantie in de jungle!!!!

24 November 2007 - 05 Januari 2008

Avontuur in India

30 September 2007 - 16 Oktober 2007

Brazilie

Landen bezocht: