Een bezoek aan de Ayurvedische kliniek.. - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Miriam - WaarBenJij.nu Een bezoek aan de Ayurvedische kliniek.. - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Miriam - WaarBenJij.nu

Een bezoek aan de Ayurvedische kliniek..

Blijf op de hoogte en volg Miriam

25 Maart 2017 | Sri Lanka, Hikkaduwa

Jeetje eindelijk even de rust om een verslag te schrijven.. De afgelopen twee weken heb ik al een prachtige rondreis gemaakt door Sri Lanka, wat een veelzijdig land. Ik heb bergen gezien, jungle, strand. Het bloedheet gehad maar ook ijskoud. Doorweekt door de regen geweest maar ook doorweekt door de hitte.

Maar wat hier vooral opvalt, zijn de mensen. Zo lief en warm kom je ze niet vaak tegen. Iedereen heeft een glimlach voor je klaar, hele schoolklassen zwaaien giechelend als je voorbij komt en mensen zijn oprecht vriendelijk en behulpzaam. Hoe fijn!!

Ik zal later nog meer schrijven over mijn rondreis en alle mooie plekken die ik tot nu toe al gezien heb, maar ik wil eerst schrijven over de bijzonder vreemde ervaring die ik net heb gehad, voor ik alles weer vergeten ben!

Ik zit op dit moment met m'n voeten in 't zand aan t strand van Hikkaduwa. Voor m'n neus een vers sapje en de zee. 't Kon slechter!
Moet even bijkomen van mijn eerste bezoek aan de Ayurvedische kliniek. Ja m'n eerste bezoek. De dokter heeft namelijk voorgesteld dat ik een driedaagse kuur doe om m'n lijf weer in balans te krijgen. En dat voor omgerekend 100 euro.

Mijn reisleidster vertelde over de Ayurvedische arts en dat de behandeling haar altijd goed doet. Natuurlijk was ik meteen nieuwsgierig en nu we vier dagen in Hikkaduwa zitten, leek het me leuk om eens te kijken wat ze nou doen in zo'n kliniek. De dokter legde eerst iets over de Ayurvedische leer uit. Vervolgens moest ik m'n tong uitsteken en voelde hij aan m'n pols.

'Bad knees' was 't eerste wat hij zei.. Ok, bingo! Vreemd.' you think too much and you are very sensitive' Hmm.. Vervolgens vertelde hij over mijn rugpijn, de hoofdpijn die ik elke week wel heb, m'n duizelige aanvallen en de "vliegjes" die ik voor m'n ogen zie zweven.
Najaaaaa dit is vaag zeg!! Verder waren m'n hart en longen perfect en m'n bloeddruk ook.

Hij schreef vervolgens van alles op, kruiste een zooi behandelingen aan en vertelde dat mijn vata en mijn kapha in balans moeten komen. Ok. Wanneer beginnen we? Nou, ik kon meteen mee voor de eerste behandeling. In een gek klein hokje stond een behandeltafel klaar en twee vrouwen. In de twee uur erna ben ik gekneed en gemasseerd met hete olie, beklopt met een hete spons (of zoiets), heb ik een hoofd, voet en lichaamsmassage gehad (vaak door beide vrouwen tegelijk) en hebben ze olie over m'n knieën gegoten volgens een bepaalde techniek. Gek genoeg ben ik een paar keer echt bijna in slaap gevallen!

Hierna mocht ik mee glibberen over de gang naar een ander kamertje. Hier stond een bad met zwart water ('herbal water madam') op me te wachten waar ik in moest. Ik heb geprobeerd om maar niet teveel om me heen te kijken naar de smoezelige vloer en niet na te denken over wie er allemaal al in dit bad hadden gezeten... Wel leuk dat ze de hele muur hadden bekleed met nepgras :)...

Na dit alles kreeg ik nog een bruin goedje op m'n knieën gesmeerd wat er vier uur op moet blijven.. Dus. Gelukkig ken ik hier niemand en zag ik al meer mensen lopen met rare goedjes op hun lijf.. Ik ben 't eerste 't beste strand restaurant in gelopen en daar blijf ik nu maar lekker hangen tot ik m'n knieën kan afspoelen in 't warme zeewater.. Benieuwd wat me morgen staat te wachten, dan mag ik weer.. Tot die tijd heb ik kruidenpillen en een drankje mee die bij de kuur horen.. Ben heel benieuwd, ik verwacht er niks van maar vind 't wel heel interessant allemaal!

  • 25 Maart 2017 - 12:21

    Ellen:

    Bedankt voor het delen van je belevenissen. Ik hoop dat de mysterieuze behandeling helpt en ik ben ook benieuwd naar je andere avonturen.
    veel liefs, xxx

  • 25 Maart 2017 - 16:29

    Fred En Lia:

    Leuk om te lezen allemaal meis en wat bizar van de juiste en rake conclusies van die arts!! Nu maar hopen dat de behandelingen iets doen, zou wel heeeel tof zijn!! Dikke knuffff van ons en tot later XXX

  • 25 Maart 2017 - 17:43

    Marijke:

    Wat een avonturen weer! Leuk om te lezen en interessant dat hij he bij het rechte eind had. Bijzonder wereldje toch. Mocht je er meer verder willen straks, heb ik wel een aanknopingspunt voor je in Haarlem. Veel plezier met de andere behandelingen en de rest van je vakantie, en succes!!
    Xxx

  • 26 Maart 2017 - 11:14

    Kim:

    Fantastische ervaring lieve Mir. Ga op in het moment en geniet van je laatste weekje. Hopelijk kom je herboren terug

  • 26 Maart 2017 - 11:14

    Kim:

    Dikke kus (tekst is weggevallen) xx

  • 26 Maart 2017 - 14:46

    Franca:

    Ohhh mopje, ik leef helemaal met je mee. Wat een avontuur, je beschrijft het heel levendig. Ik ben benieuwd hoe het kuurtje aanslaat. Klinkt als een land om echt weer eens terug te keren. Geniet volop! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 18024

Voorgaande reizen:

13 Maart 2017 - 05 April 2017

Sri Lanka

03 Februari 2014 - 22 Februari 2014

Indonesië

27 September 2013 - 12 Oktober 2013

Mexicooo

06 September 2010 - 23 September 2010

Vakantie in de jungle!!!!

24 November 2007 - 05 Januari 2008

Avontuur in India

30 September 2007 - 16 Oktober 2007

Brazilie

Landen bezocht: