Happy New Year!!! Terug in Delhi..! - Reisverslag uit Delhi, India van Miriam - WaarBenJij.nu Happy New Year!!! Terug in Delhi..! - Reisverslag uit Delhi, India van Miriam - WaarBenJij.nu

Happy New Year!!! Terug in Delhi..!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Miriam

02 Januari 2008 | India, Delhi

Allereerst: voor iedereen een heel gelukkig, gezond, liefdevol en gezellig 2008!!!

Het kerstdiner in Goa was inderdaad behoorlijk vreemd.. De band die optrad was niet eens slecht, best leuk eigenlijk! Maar het hotelmanagement had wat 'leuke' dingen bedacht.. Gelukkig hoefden we de hoedjes en maskers niet op en het eten was erg lekker. Maar... de eerste prijsuitreiking was voor het meisje dat het kortste rokje aanhad.. Beetje erg jammer dus. Het niveau werd niet veel beter, Dana heeft een fles wijn gewonnen omdat er een sticker onder op haar glas geplakt zat (de ober wilde eigenlijk dat ik het glas zou krijgen, maar dat mislukte dus mooi! Gelukkig maar, anders moest ik daar het podium op en nu was Dana de pineut ;-)!

Tweede kerstdag zijn we naar een enorme markt geweest in Anjuna waar ze echt ontzettend veel verschillende dingen verkochten. Het eerste deel was niet zo leuk, je werd gek van alle Indiase mensen die aan je hoofd zeurden "mam, take a look at my shop, mam, please buy a pashmina, cheap price, mam... etc etc " Kan behoorlijk irritant zijn, aangezien dit alles gepaard gaat met een zeurderig toontje en sommigen trekken ook nog aan je arm ofzo. Laat vooral niet merken dat je naar iets kijkt, want dan is het gebeurd, het grote onderhandelen begint direct. We hebben dan ook zo onze eigen manier om het met elkaar over een Ganesha beeldje te hebben wat we wel leuk vinden (de god met een hoofd van een olifant), het woord olifant herkennen ze natuurlijk, dus het is bij ons: dat ding met die slurf. Ook het woord mooi kennen ze, dus dat gebruiken we niet. Maargoed, de markt was echt geweldig, het was enorm groot, heel veel kleedjes met allerlei spulletjes, ook oude dingen uit Tibet, echt heel erg leuk. Het liep door tot aan het strand en daar hebben we nog wat gedronken. 's Avonds zijn we gaan eten bij een heel goed restaurantje in Calangute.

De dagen erna zijn we een paar keer naar het strand geweest en op zaterdag zijn we weer naar de avondhippiemarkt geweest, waar weer een geweldige sfeer hing. Het duurde alleen lang om terug te komen, we gingen ongeveer rond 12 uur 's avonds weg van de markt en probeerden ergens een taxi te vinden. Normaal vragen ze werkelijk overal in Goa om de 3 seconden of je een taxi wil (hoe irritant!!) en als je er een nodig hebt, zijn ze nergens te bekennen of zitten er al mensen in.. We hebben er ongeveer drie kwartier gestaan toen we er eindelijk een te pakken hadden. Vervolgens stonden we nog een uur in de file, aangezien heel veel mensen weggingen rond die tijd.

Op de 31e moesten we het vliegtuig hebben richting Delhi, want daar gingen we heen voor oud en nieuw en om de laatste reisdagen door te brengen. Vlucht verliep okee, dit keer weinig voordringende mensen (Indiase mensen zijn behoorlijk onbeschoft, niet alleen met het staren en vragen stellen, maar ze vinden ook dat ze het recht hebben om overal voor te dringen.., dus we zaten redelijk snel in het vliegtuig. Goeie vlucht gehad, toen naar het guesthouse gegaan met de taxi. Weer behoorlijk moeten wennen aan de kou hier, het was toen we aankwamen maar een graad of 4 en later op de dag is het niet veel beter, ik denk maximaal een graad of 12.

We zouden die avond Dana's vriendin (waarmee ze al die tijd in Delhi heeft gezeten) en haar familie treffen om samen oud en nieuw te vieren, zij zouden vanuit Varanasi overvliegen. Wij gingen vast op zoek naar een leuke plek om de avond door te brengen. We vonden een heel leuk restaurant/clubachtig iets (Qba)waar ze nog plek hadden, wel duur voor Indiase begrippen, omgerekend 45 euro, maar al het eten en drinken inclusief. Toen we terugkwamen in het guesthouse, kwamen we in gesprek met een man uit Vietnam die hier ook verblijft. Heel leuk zitten kletsen, dus we nodigden hem uit om mee te gaan naar Qba.

CP (de plek waar de club is) was helemaal afgesloten voor tuktuks wegens veiligheidsredenen. En hoe bizar was het schouwspel op straat... honderden mensen totaal dronken, al om tien uur, allemaal met toeters, almaar rondjes lopend over de enorme rotonde die CP is..

In Qba echt een geweldige tijd gehad, ze hadden ontzettend lekkere hapjes die ze om de minuut kwamen aanbieden, de wijn was lekker en de muziek (Bollywood!!) was super, hele avond staan dansen, (zelfs mn moeder) en de raar dansende Indiase mannen uitgelachen.Dana won een prijs voor beste danser, echt lachen! Helaas had Dana's vriendin vette vertraging met de vlucht, dus ze zouden heel laat komen. Vervolgend werd haar zusje ziek in de taxi op weg naar ons, dus zijn ze rechtstreeks naar het guesthouse gegaan. Erg jammer!

1 januari eerst heel erg uitgeslapen, verder ook weinig gedaan, beetje koffie gedronken en zitten kletsen met een nieuwe gast in het guesthouse, Clive uit Australie. Hij had allerlei vragen over Rajasthan en wilde weten welke plekken hij absoluut moest bezoeken, dus we hebben hem hier wat tips voor gegeven. 's Avonds zijn we (wij en Lee, de Vietnamees) naar een dansshow gegaan die aangeraden werd door de Lonely Planet.. Echt.. wat een amateuristische flutzooi! Een oud kereltje speelde de trommels en zong er ook een beetje bij, ondertussen al hoestend en proestend en de dansers gedroegen zich alsof ze een toneelstukje voor school opvoerden. Ook het podium zag er niet uit plus dat het er echt heel heel koud was! En het kostte nog 200 roepies ook (ongeveer 3 euro 50, voor hier best duur)! Hierna hebben we heel erg lekker Zuid Indiaas gegeten. Dana voelde zich niet zo lekker, dus we zijn op tijd naar bed gegaan.

Vanmorgen vroeg de wekker gezet, want Clive en Lee gingen naar de Akshardam tempels (staan in het Guinness book of records omdat het het grootste tempelcomplex ter wereld is) en ze hadden gevraagd of we mee wilden. Dana was nog steeds ziek en mam vond dat ze genoeg tempels had gezien, dus ik ben alleen meegegaan. Was echt supersuper mooi! En zo groot!! Geweldig beeldhouwwerk en levensgrote beelden van olifanten, echt zo ontzettend mooi gemaakt. We hebben er heel wat uren doorgebracht, waarna we ergens lekker Indiaas zijn gaan eten. Daarna nog koffie gedronken en toen weer terug. Daar voelde Dana zich alweer beter, maar nu had ze last van haar oog.

Dus ik ben met haar naar een dokter gegaan, das ook een bijzondere ervaring kan ik je zeggen. Je kiest gewoon een dokter uit, loopt er naar binnen en wacht tot er een dokter komt. Dit duurde dus anderhalf uur..in de tussentijd kwamen er steeds meer mensen bij in dat kleine vieze wachtkamertje. Vervolgens werd Dana binnengelaten, ze moest vertellen wat er was, iedereen kon meeluisteren en kijken, beetje vreemd.. Ze kreeg medicijnen mee en moest 100 roepies (1 euro 80) betalen en dat was dat! Medicijnen haal je hier gewoon zo, zonder recept bij een apotheek of bij een dokter. Het kost echt bijna niks en ze zijn eigenlijk heel erg goed!

Het ging alweer beter en we besloten om te gaan eten, Clive en Lee wilden ook mee, dus we gingen naar CP om te eten bij TGI Friday's, lekker slecht aan de spareribs, maar echt zo lekker! Morgen alweer de laatste dag, we willen nog wat gaan winkelen en we moeten natuurlijk de tassen inpakken..Ook van Dana moete we een zooi spullen mee terugnemen, daarom hadden we op de heenweg twee lege trolleys mee. Ik ben erg benieuwd of we alles meekrijgen zonder bijbetalen.. We vliegen morgennacht om half vier.

Echt zo raar, aan de ene kant heb ik het gevoel dat ik maanden weg ben, aan de andere kant voelt het zo kort. En erg dubbel, aan de ene kant wil ik graag weer naar huis, maar aan de andere kant ben ik toch wel erg veel van India gaan houden. Met al zijn vreemde, leuke, rare en nare mensen en gewoonten! Met alle kleuren, het geweldige eten, alle goedkope prachtige spullen. Supermooie bezienswaardigheden, religies, goden, tempels. Alle zeurende mensen die je zien als wandelende portemonnee. Alle bedelaars die aan je armen gaan hangen als je langsloopt. Alle starende mensen met hun schaamteloze manier van doen en vragen stellen. Alle lieve en leuke mensen die we ontmoet hebben.. De bijzondere gewoontes hier en dat gekke taaltje waar je echt geen woord van verstaat! Ik kom zeker nog een keer terug hier.. Geen idee wanneer, maar er is nog zoveel te zien!!

Nou lieve mensen, tot heel gauw, dan kunnen we het er 'live' over hebben en kan ik pronken met mn mooie foto's ;-)!!

Liefs, Mir

• 02 Januari 2008 - 20:40

Willem B.....:

Miriam, het zit er weer bijna op. Een goede vlucht terug en tot ziens op de zaak. GELUK!

• 02 Januari 2008 - 21:05

Marjolein:

Hey, nogmaals poging om een reactie te geven. Ben erg benieuwd naar je foto's! Ben bijna om om toch eens naar het land van Helli Delhi (het vliegveld) te gaan. Als je terug bent maar snel een borrel of meer om de foto's te zien en mijn verjaardag te 'vieren'!
    X

• 02 Januari 2008 - 21:15

Anita:

heej ik dacht dat je nog even zo blijven, wat is dat dan snel gegaan. Happy new year trouwens!!! Ik wens je een hele goede vlucht naar huis en ik hoop dat ik je gauw weer zie.

dikke kus Anita

• 03 Januari 2008 - 07:55

Marijke & Rob:

Dag lieve schatten,

Allereerst natuurlijk ook een heeeeeeel gelukkig nieuwjaar. Ik moet nu naar mijn werk en lees je bericht uitgebreid later, maar wil jullie onderstaand berichtje nog even sturen voordat jullie vertrekken.

Een hele goede terugreis en Dana en Suus nog een hele fijne vakantie samen!!

Liefs Marijke en Rob

• 03 Januari 2008 - 10:30

Fred:

Het lange verhaal is weer prachtig, maar wat een geluk dat jullie van Goa via Delhi naar Holland vliegen, want dan is de overgang in temperatuur iets kleiner.
    Wat is het toch allemaal snel gegaan en zo zie ik Lia en Miriam vrijdagochtend weer op Schiphol.
    Wat Dana betreft geniet nog maar even met Suus als afsluiting van de afgelopen indrukwekkende 6 maanden.

Liefs

Fred

• 03 Januari 2008 - 13:26

Vera:

Hoi Miriam, waarschijnlijk ben je al in Nederland als je dit leest. Ik lees dat je fantastische avonturen hebt beleefd. Ik hoor het graag live,als ook wij weer terug in Nederland zijn...
    Veel liefs en nu lekker uitrusten en nagenieten.
    Vera

• 03 Januari 2008 - 13:51

Kimmie:

Hallo allemaal,

Gelukkig nieuwjaar!!!!

Ik vind de verhalen geweldig om te lezen. Krijg helemaal zin om ook naar India te gaan! Wie weet... Ben ook errug benieuwd naar de foto's! Geniet er nog even van en natuurlijk een hele goede reis terug naar ons koude kikkerlandje!

Dikke kus Kim

• 12 Januari 2008 - 11:43

Vera:

he mir,
    en al een beetje gewend aan het idee dat je echt weer met beide benen in Nederland staat... (of zou moeten staan) nog aan het dromen over je mooie reis?! En nu waarschijnlijk al weer hard aan het werk! bah. Wat een enorm contrast he.
    Wij genieten nog even een week van Changmai en omgeving. Het is hier ook prachtig, maar ook wel erg westers in vergelijking tot mijn Afrika reis... dat maakt het reizen dus ook ontspannener en makkelijker, wat wel prettig is dit keer.
    Ik wil je fotos gauw zien hoor! Leuk. en heb je koffers vol met souveniers mee terug genomen?
    liefs Vera