Kerst op het strand!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Miriam - WaarBenJij.nu Kerst op het strand!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Miriam - WaarBenJij.nu

Kerst op het strand!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Miriam

25 December 2007 | India, New Delhi

Bloody hot hier dus, echt wel even wennen! Al snel hadden we een taxi gevonden die ons voor een redelijke prijs (9 euro voor een dik uur rijden) naar ons hotel bracht. Onderweg zagen we het al; Goa is prachtig! Overal palmbomen, rijstvelden en gekleurde huisjes. En zo schoon (vergeleken met de rest dan..)! Het hotel is leuk, vlakbij het strand, met een eigen terrasje aan het zwembad. En het weer werkt natuurlijk enorm mee!!

De mensen hier zijn erg vriendelijk, soms een beetje te, ze willen allemaal even kletsen en weten waar je vandaan komt en hoe je heet. Wij zijn steeds erg achterdochtig, want meestal draait het erop uit dat ze op een of andere manier geld van je willen of iets willen verkopen. Het fijne is wel dat ze hier niet constant naar je lopen te staren of met je op de foto willen!! In Agra ben ik echt vaak met mensen op de foto geweest, wat daar nou leuk aan is, ik heb geen idee, maar ze menen het bloedserieus. Met gezinnen, pasgetrouwde stellen, zelfs een keer met een complete schoolklas! Vervolgens werd ik weer geroepen door een aantal van de jongens van die klas, wilde de meester ook nog even met me op de foto!! Hoop dat ik nu niet op de foto op zijn dressoir sta, hij gaf me meteen bezitterig een arm en zette zijn breedste glimlach op! Rare mensen...

De eerste paar dagen hebben we alleen maar in de zon liggen lezen en liggen bijkomen van alle indrukken die we hebben opgedaan de afgelopen maand. 's Avonds lekker uit eten bij een van de vele restaurantjes en ons verwonderd over de kerstversiering hier..! Goa is een Portugese kolonie geweest en deze invloed is nog zichtbaar in religie, keuken, muziek etc. In heel Goa vind je dus nog kleine witte kerkjes en het is de enige plek waar ze enigszins iets aan Kerst doen.

Vreemde gewaarwording, op veel ramen zijn sneeuwpoppen en kerstmannen geschilderd, er hangen kerststerren en er staan kerstbomen met ontzettend foute versiering. Vlak daarachter staan de palmbomen, soms ook versierd met lichtjes. Je hoort kerstmuziek op de radio en ondertussen lig je weg te drijven van de hitte in je bikini.. Heel erg maf!! Zaterdagavond zijn we naar Ingo's market geweest, een hele grote soort braderie waar ze echt van alles verkochten. Heel erg druk, maar ook heel erg leuk! Veel ouwe hippies die ooit naar Goa zijn gekomen en hier zijn blijven hangen, verkopen nu zelfgemaakte kleding, sieraden, tassen etc. Je vindt er dus van alles en nog wat en de leukste mensen lopen er rond! Dat alles gaf een heel fijn, relaxt sfeertje. Mam was jarig, dus daarna hebben we haar getrakteerd op een etentje.

Gister, met kerstavond, hebben we heel lekker gegeten en een wijntje gedronken om het te vieren.
Vandaag is het eerste kerstdag en wat hebben we gedaan... op het strand gelegen!! Bizarre ervaring, niet goed voor het kerstgevoel, maar wel fijn! Straks is er een of ander kerstdiner hier in het hotel. Hier bleken we al voor betaald te hebben bij de boeking, wij wisten nergens van, maar we gaan toch maar even kijken dan. Het belooft iets verschrikkelijks te worden, ze zijn al de hele dag bezig met de aankleding, er staan tafels rond het zwembad waar helaas feesthoedjes, brillen en toeters bij zijn neergelegd en er is live muziek.. Moet zeggen dat we al aardig wat talentloze Indiase zangers hebben gehoord.. dat belooft weinig goeds. Maargoed, misschien is het wel heel goed voor het kerstgevoel!!

Bij deze wil ik jullie allemaal hele fijne en gezellige kerstdagen toewensen. En alvast heel veel geluk, gezondheid en liefde voor 2008! Maak er een mooi jaar van!

Liefs, Miriam

• 25 December 2007 - 14:18

Dennis En Nina:

arghhhh.... gelukkig nog maar 13 nachtjes dan kom je weer thuis.... kun je hier fijn op het strand liggen. er zijn hier in nederland namelijk heel rare dingen gebeurd. Vorige week vroor het nog en nu is het hier 21 graden. Zal wel iets met de opwarming van de aarde te maken hebben. IIG lekker handdoekje uitrollen en op de grond liggen. Mssr als de CV uitstaat koelt het toch wel snel af hoor ;) Dennis heeft zijn verjaardag gevierd (ja echt waar) en was heel blij met zijn slimy (dat groene spul in een potje). Zondag hebben wij in een tapas bar gegeten en dat was zo onwijze lekker!! Echt waar! Net of we (ook) met vakantie waren, maar dan in ijmuiden.
    Wat we ook hebben megemaakt is dat de auto's en bussen heel vies zijn door dat strooispul. Zo en nou jij weer!!!!!
    Vorige week hebben we met het team van de zaak (je weet wel, je dagbestdeing van vroeger voor je met vakantie ging) dat teamuitje gehad. Was wel gezellig en ook heel smakelijk!

nou de rest vertel ik binnenkort ok???

fijne dagen!

Liefs Dennis en Nina

• 26 December 2007 - 11:50

Anita:

Heej meis, nou ondertussen is het hier gaan regenen hoor (kun je daar wel gebruiken he, met 34 graden (jaloers?)Ik ben erg benieuwd naar je feestmutsen fotoos gna gna, zoals jij nu lekker op het strand ligt, zo hangen wij lekker op de bank hmmm, alleen wordt ik steeds witter.We hebben gister kinderkerstfeest gehad, liep niet heel gesmeerd maar ach, en bij het kerstverhaal begon iedereen te huilen, was dus erg goed uitgezocht van ons :), nou ik ga nog even chillen en dan ga ik het kerstdiner koken, ik hou het simpel alleen maak ik een menu met hele moeilijke namen.... dus wordt erg chique. Fijne dagen verder, en feliciteer je moeder nog even van me!

groetjes Anita

• 26 December 2007 - 13:34

Marijke & Rob:

Heerlijk, heerlijk, heerlijk om zoveel van jullie te horen/lezen!! Op deze manier zijn jullie toch een beetje hier. We hebben een fantastische feest gehad en zijn na weer een weekje werken met de voorbereidingen voor de Kerst begonne. Inmiddels is de waterpartij weer ontdooid en ziet alles hier er weer lekker oersaai en grauw uit. Geen witte Kerst, dus jullie missen niets!
    Ik ben aan het Kerstdiner bezig en ga zo gauw weer verder, maar wil jullie namens Rob en mij ook een geweldig gelukkig en gezond 2008 toewensen.

Liefs Marijke en Rob

• 27 December 2007 - 21:25

Fred:

Hoi Miriam,
    Wat een inspiratie zeg: drie prachtige verhalen achter elkaar.
    En wat een leuke foto's, wie kijkt er nog op van een ratje meer of minder!
    Intussen zijn de kerstdagen al weer gepasseerd en ik hoop niet dat jouw vrees bewaarheid is geworden, dat er onder het kerstdiner met een hoedje, brilletje en een toeter polonaise moest worden gelopen.
    Juist van de week vroeg Opa nog: zijn er nog nieuwe berichten uit India? Ik zal je nieuwe verhalen weer printen, zodat ook hij weer volledig op de hoogte is.
    Nou genieten jullie nog maar van het mooie weer daar, want de voorspellingen hier geven aan dat het na de jaarwisseling weer kouder gaat worden.

Liefs

Fred

• 28 December 2007 - 02:54

Paulina:

Hallo Miriam,
    Een berichtje en een groet uit Vietnam. Ben de 27 ste aangekomen en bevalt me uitstekend. Leuk zeg dat het toch gelukt is foto's te plaatsen. Alvast een goede jaarwisseling, ik zal er denk ik weinig van merken want dat zit ik hoog in het noorden in de bergen tussen de bergvolkeren, vroeg op bed maar. Kijk later weer op je site.
    Groetjes Paulina.

• 28 December 2007 - 15:11

Yogi W.....:

Mooie foto's.
    Vooral die van de tempel in Deshnok en de Holi Cow. Maar bovenal natuurlijk die Benares.
    S H A N T I