Bjoetiefoel Brazil!! - Reisverslag uit Nova Jerusalém, Brazilië van Miriam - WaarBenJij.nu Bjoetiefoel Brazil!! - Reisverslag uit Nova Jerusalém, Brazilië van Miriam - WaarBenJij.nu

Bjoetiefoel Brazil!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Miriam

04 Oktober 2007 | Brazilië, Nova Jerusalém

Hallo allemaal,

Ik hoop dat dit gaat lukken, zit achter een enorm slome computer in een zeer vreemd hotel, maar daarover straks meer! Het is hier in ieder geval helemaal geweldig, prachtige landschappen, lekker weer (best warm, maar altijd een lekker windje erbij) en supereten. Bovendien zijn de mensen hier erg vrolijk en doen ze alles wat ze doen met grote passie en dat straalt er vanaf. Go with the flow is hier absoluut het motto!

Even gauw de afgelopen dagen doornemen, want de compu doet een beetje vreemd nu, zal wel niet lang meer goed gaan..

We begonnen met een enorme vertraging natuurlijk, uiteindelijk vertrok ons vliegtuig pas om half tien s avonds in plaats van half een in de middag... geloof me, een snackbonnetje van 6 euro is dan niet iets waar je enorm blij van wordt en waardoor je al die uren vergeet.. Gelukkig waren we al later op schiphol, dus hoefden we maar 5,5 uur te wachten, maar toch..

De reis was lang maar okee. Eenmaal aangekomen moesten we nog uren in de rij staan voor paspoortcontrole, koffer halen etc etc, alles op zn Braziliaans, dus uiteindelijk stonden we om half zes s ochtends pas voor onze bungalowtjes aan zee. En toen was het alweer licht, nacht compleet gemist dus! Toch maar twee uurtjes gaan liggen voordat we vertrokken naar de boot om dolfijnen te gaan spotten. Slecht plan, want nog brakker als daarvoor.. Dus de boot op, dolfijnen gezien en een zeeschildpad. Echt supermooi, helaas geen fotos als bewijs, want wat zijn die dingen snel zeg!! Ik heb 1 foto kunnen maken waarop er van eentje nog de staart te zien is voor hij het beeld uitzwemt..

Daarna lekker gaan lunchen aan het strand, ondertussen werd er capoeira gedaan voor onze neus, erg mooi om te zien. Lekker vroeg naar bed gegaan, eerst nog in de hangmat gehangen met een drankje en een boek, wat een luxe!

Dag twee nog steeds wat brak, stadstour gemaakt naar Joa Pessoa (tenminste, de halve stadstour verviel omdat we anderhalf uur bezig zijn geweest om ergens te pinnen, dat gaat hier dus niet zo gemakkelijk, die dingen zijn stuk of onbetrouwbaar, dus het was een hoop gedoe. Na twee mislukte pogingen wilde hij mn kaart toch hebben, dus hadden we weer centjes! Niet dat we die al nodig hadden, want alles is hier echt spotgoedkoop, geweldig shopland dus! Daarna doorgereden naar het strand waar ze in een aantal barretjes tegelijkertijd de Bolero van Ravel spelen, beetje maf, maar wel grappig zo met de ondergaande zon op de achtergrond.

Gister voornamelijk in de bus gezeten op weg naar dit bizarre hotel. Onderweg een fabriek bezocht waar ze cachaca maken, jummie! Helaas mag je maar ee liter meenemen, maar dat zijn toch aardig wat caipirinha´s!!

NU sla ik mn bericht maar vast op en probeer straks verder te tikken, vrees dat ik anders alles kwijt ben!

Dikke Kus!!

• 05 Oktober 2007 - 06:50

Marijke:

He Miri!
    Wat leuk dit, ook jouw reiservaringen te lezen! Ik ben bang dat dit in de rijstvelden van Nepal niet gaat lukken hoor en jullie alles pas achteraf zullen horen en lezen.Een collega van mij is ook in Brazilië geweest en vond het prachtig. Ze had er ook heerlijk gegeten, maar ik geloof wel voornamelijk vis. Daar moet je van houden.........dus ik niet, dus.......

Geniet ervan!! Volgens mij zijn jullie uitstekend begonnen als ik het zo lees. Behalve de vertraging en het brakke dan natuurlijk.

Wij gaan ook 's avonds vliegen met twee lange tussenstops (Londen en bahrein). Wij komen dan ook 's avonds aan, dus mogen wel gelijk naar ons bedje. Tenzij we natuurlijk ook zo'n leuke vertraging hebben, dan komen we ook pas 's morgens aan. Afwachten maar!

Dikke kus en veel plezier!!!!!!!!

Liefs Marijke (en Robs natuurlijk)

• 08 Oktober 2007 - 14:26

Jeroen: