Deeltje twee - Reisverslag uit Nova Jerusalém, Brazilië van Miriam - WaarBenJij.nu Deeltje twee - Reisverslag uit Nova Jerusalém, Brazilië van Miriam - WaarBenJij.nu

Deeltje twee

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Miriam

05 Oktober 2007 | Brazilië, Nova Jerusalém

Het was echt een ontzettend lange rit, maar gelukkig wel een aantal stops. We stopten ook bij een bezinestation waar tegenover een heel klein sloppenwijkje lag, meteen kwamen er allemaal kleine kindjes de drukke weg over gerend om ons te bekijken en om geld of spulletjes te vragen. Een aantal mensen had pennen mee om uit te delen en daar waren de kids heel heel erg blij mee, zo schattig! Morgen gaan we naar een martk om wat kleding en speelgoed te kopen en dat brengen we dan over een paar dagen bij ze langs. Kim en ik gaan mee met William (onze Braziliaanse soort van Nederlands sprekende reisleider en compleet prettig gestoord, erg goeie combi!) , dus dat wordt vast heel bijzonder, ik ben erg benieuwd.

Naja en toen kwamen we dus bij dit maffe theaterhotel aan. Er is een soort dorpachtig iets nagebouwd, met wat heilige plekken waar Jezus is geweest (die stond ons ook op te wachten toen we aankwamen, blijkt een zeer vreemde Braziliaan te zijn, vol met foute grappen die freelance Jezus is...)nagemaakt. En... we moesten dus allemaal verkleed verschijnen als apostelen om zo bij het laatste avondmaal te verschijnen.. geloof me.. niet leuk!!! Zoiets raars had ik echt nog nooit meegemaakt, maargoed, als je het eenmaal over je heen laat komen en beseft dat iedereen (alleen onze groep, 46 man) voor aap loopt... tja.. dan is het nog steeds vreselijk, maar ook wel lachwekkend. Het paasverhaal wordt hier ieder jaar nagespeeld en dit hotel schijnt bovenaan het verlanglijstje van alle Brazilianen te staan om een keer te gaan bezoeken. Maargoed, er zijn foto´s van als bewijs, want dit geloven jullie natuurlijk nooit!

Vandaag hebben we een jeepsafari gemaakt in halfopen jeeps waar ongeveer de halve Sahara naar binnen is komen waaien, we reden errug hard en de weg was niet echt vlak zegmaar, dus wat flinke hobbels en blauwe plekken morgen denk ik. Maar was wel een te gekke tocht, veel mooie plekken gezien, gepicknickt in het oerwoud en nog vers suikerrietsap gedronken en toen na een paar uurtjes terug naar deze maffe plek. Kleding die we aanhadden is niet meer te redden, complete zandbakken hebben we opgevangen, alles is echt te goor voor woorden.. Maar leuk was het wel, daarna lekker het zwembad ingedoken om af te spoelen en daarna kreeg Kim een massage en ik een manicure.. Ook niet echt mijn ding, maar ik moet zeggen: het ziet er goed uit. Voor zolang het duurt, want het is hier zo warm dat het er wel gauw af zal smelten. Nu even op internet en dan straks barbeknoeien en dan naar bed in de warme bezemkast die onze hotelkamer is..

Ik zal gauw weer even proberen te schrijven over de komende dagen, maar nu hebben jullie een beetje een beeld in ieder geval!

Het vakantiegevoel is in ieder geval enorm aanwezig, lekker weer, lekker eten en goedkoop, helemaal okee!!

Dikke kus, Mir

• 05 Oktober 2007 - 06:55

Marijke:

Met welke reisorganisatie zijn jullie eigenlijk. Dit soort maffe dingen hebben wij echt nog nooit meegemaakt op onze rondreizen..............

Wel geinig!

• 05 Oktober 2007 - 06:56

Marijke:

Ik bedoel die verkleedpartij hoor natuurlijk. Zo'n jeepsafari wel. Dat is inderdaad echt te gek!

• 05 Oktober 2007 - 09:21

Lia:

Hoi Miri (en Kim),
    Zo te lezen is Brasil redelijk geweldig! Beetje geslapen in je "bezemkast"? Leuk die verkleedpartij zeg, jammer dat ik er niet bij was!! Hahahaha Horen die massage en manicure bij het reispakket?? Dan staat dat ons in India misschien ook nog te wachten of soms alleen die verkleedpartij(en)?? Nou meiden ik hoop dat jullie nog veel leuke dingen mogen meemaken en mooie dingen zullen zien!!!
    Leuk trouwens om jullie zo tevolgen hoor, net als Daantje in India!! Have fun en vorsicht!! XXXXXX Fred en Lia

• 05 Oktober 2007 - 12:40

Dana:

Dag lieverd,

Wat leuk om je zo te kunnen volgen ook zeg!!! Haha..wel raar, omdat jullie dit door mij inmiddels wel gewend zijn.. Maar het is fijn en leuk om te weten wat je allemaal meemaakt daar! Jeetje, het klinkt allemaal uhm.. erg 'anders'. Haha..een theaterhotel, ben erg benieuwd naar die foto's!!! Jullie maken in ieder geval een hoop mee daar en het is geloof ik geen één moment saai. Een gezelschap van 46 man is groot zeg!! Ik dacht aan een groep van 20 maximaal.

Ben benieuwd naar de dingen die jullie nog gaan doen (en meemaken), maar het klinkt allemaal lekker gek en toch relaxed! Doe mij ook maar een hangmat...;) Had even op de Flybrasil site gekeken, mooi hotel ook voor de 2e week zeg!!

Nou lievie, geniet er lekker van en ik hoop gauw weer een nieuw verhaal te mogen lezen.

Liefs & dikke kus, Daantje (ook voor Kim!)