Weer thuis.. - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Miriam - WaarBenJij.nu Weer thuis.. - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Miriam - WaarBenJij.nu

Weer thuis..

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Miriam

17 Oktober 2007 | Nederland, Haarlem

Hallo! Nog even een berichtje, ook al ben ik dan alweer terug in NL.. Nog even de laatste belevenissen beschrijven en wat fotootjes plaatsen hier. Zaterdag was Kim dus jarig en hadden we met de groep mensen van de rondreis waarmee we in het hotel zaten en veel optrokken geregeld dat ze ontbijt op bed kreeg. Was hartstikke leuk, al liep het nog bijna mis omdat ze al wilde gaan douchen om op tijd op de markt te zijn. Met allerlei rotsmoesjes heb ik haar tegengehouden zodat het een grote verrassing was toen iedereen opeens zingend voor haar neus stond!

Na een heerlijk ontbijt (ook voor mij, wat een verrassing!!)gingen we op weg naar de lokale markt in Alegrim, Natal. Er waren duizenden soorten groenten te krijgen, maar ook vlees en vis. Alles lag daar in de bloedhitte en de slagers die erbij hoorden zagen er op zn zachts gezegd niet al te fris uit.. Wat een bizarre plek zeg! Ook een hoop levende beesten, maar dat was niet zo leuk om te zien, allemaal in kleine hokjes gepropt in die bloedhitte.

's Avonds werden we opgehaald voor de Brazil by night tour. Eerst gingen we naar een Capoeira school in Natal die was opgericht voor de kinderen uit de wijk. Ze kunnen 's middags naar deze school voor Engelse les en Capoeira. Superdruk was het er, heel veel kinderen, van een jaar of vier tot een jaar of twintig, en wat die allemaal voor dingen uithaalden.. echt geweldig om te zien!! Superleuke muziek maakten ze en de kinderen kwamen iedereen uit het publiek halen om lekker mee te doen. Wij moesten er ook aan geloven, dus op een gegeven moment was een klein grietje van een jaar of tien mij wat stappen aan het leren en daarna danste ik salsa met een jochie van zes! Wat een ritmegevoel hebben die kinderen zeg, ik stond daar maar wat aan te klooien, maar heb de grootste lol gehad. Er werkten wat Nederlandse vrijwilligers waar ik mee heb staan praten en die hebben mij het adres van de website gegeven.. Mocht ik ooit plannen hebben, weet ik waar ik wezen moet, want het lijkt me echt heel erg geweldig om daar iets te kunnen doen. Maargoed, dat moet ik allemaal maar eens bekijken, eerst nog naar India!!

Na de school gingen we naar een salsabar, dat viel helaas een beetje tegen allemaal. Het eten kwam veel te laat, waardoor we ook geen zin hadden om te salsa-en omdat we bang waren van ons stokje te gaan. Zondag hebben we nog even bij het zwembad gehangen, om 12 uur uitgechekt en toen mochten we nog wel gebruik maken van gratis lunch en drankjes, heel netjes. Na een lange slapeloze vlucht weer veilig aangekomen in Nederland. En ook al is het hier ook wel weer fijn.. ik mis Brazilie nu al...!!

  • 17 Oktober 2007 - 13:58

    Dana:

    Hi lievie,

    Wat leuk!!!!! Mooie foto's zeg! Je hebt het net geplaatst, helaas ben je niet op skype...maar ik spreek je gauw weer!

    Kus, Daan

  • 18 Oktober 2007 - 09:15

    W I L L E M :

    Hi Miriam, terwijl ik dit zit te typen zit ik naar je te kijken. Misschien zijn de mensen hier wat chagrijniger dan in Brazilië, ook hier doe je belangrijk werk. Misschien hoor je ook wel hier thuis.

  • 04 November 2007 - 18:18

    Marijke:

    Leuk he???!!!!.........

  • 23 November 2007 - 21:37

    Sharita:

    he mir,

    hoe ist??
    leuke site man!
    hoe sta je ervoor??

    liefs, shariet

  • 29 November 2007 - 16:24

    Sandy:

    Hoi Mir,
    Hoe is het in India? Heb je al veel dingen bezocht? Ben benieuwd naar je verhalen!!
    Liefs, San

  • 03 December 2007 - 09:23

    Es:

    Hai Mir,

    hoe is het nu in India??

    xxx en tot in januari!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Brazilie

Recente Reisverslagen:

17 Oktober 2007

Weer thuis..

12 Oktober 2007

Bijna naar huis..

10 Oktober 2007

Rust!!

05 Oktober 2007

Deeltje twee

04 Oktober 2007

Bjoetiefoel Brazil!!
Miriam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 18014

Voorgaande reizen:

13 Maart 2017 - 05 April 2017

Sri Lanka

03 Februari 2014 - 22 Februari 2014

Indonesië

27 September 2013 - 12 Oktober 2013

Mexicooo

06 September 2010 - 23 September 2010

Vakantie in de jungle!!!!

24 November 2007 - 05 Januari 2008

Avontuur in India

30 September 2007 - 16 Oktober 2007

Brazilie

Landen bezocht: