Rust!! - Reisverslag uit Natal, Brazilië van Miriam - WaarBenJij.nu Rust!! - Reisverslag uit Natal, Brazilië van Miriam - WaarBenJij.nu

Rust!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Miriam

10 Oktober 2007 | Brazilië, Natal

Hallo lieverds! Eindelijk weer een berichtje van mij, we zitten nu in een shoppingmall in Natal, niks leuke boulevard met restaurantjes en winkeltjes.. Maar misschien hebben we dat gewoon nog niet ontdekt.

Vanuit het rare theaterhotel, waar we werden wakker gemaakt door het gekrijs van de Mico aapjes, echt heel schattig, zijn we naar Caruaru (ofzoiets..) gereden (samen met Jezus, erg gezellig..), daar was een straatje met allerlei kunsttroepjes, daar even rondgekeken, toen doorgereden naar iets wat de grootste openluchtmarkt ter wereld schijnt te zijn. Nou inderdaad, wat een wirwar van paadjes en straatjes met allerlei spulletjes!! Hier gingen Kim en ik samen met de gids spulletjes kopen voor de kindertjes uit de sloppenwijk waar we langs waren gekomen. We hadden 200 reais opgehaald in de bus bij onze groep, een baseballpetje kostte op de markt 2 reais (ongeveer 80 eurocent), dus we hebben een hoop moois kunnen kopen voor ze. Petjes, kleertjes, voetballen en poppen, popcorn, echt heel leuk. William vertelde dat hij dit hooguit een of twee keer per jaar deed met een rondreis, dus we hadden mazzel. Na de markt zijn we ergens gaan lunchen en daar hebben we Jezus weer achtergelaten.

We reden naar Recife, waar we in een hotel aan de boulevard verbleven, in de zee zwommen haaien, er stonden allemaal waarschuwingsborden, leuke foto´s van gemaakt voor thuis. Kim en ik gingen met een taxi naar een enorm winkelcentrum, met ongeveer 500 winkels, niet normaal zo groot! Een shirtje gekocht (bij C&A, haha!) en toen met de taxi terug naar de boulevard. We hadden namelijk met een zooi mensen afgesproken bij een restaurant waar je ongeveer 10 euro betaalde en je echt tonnetje rond kon vreten aan sushi en ander lekkers. Dat hebben we dus ook gedaan! Daarna geprobeerd te slapen in het hotel, maar we hadden het halve voetbalelftal naast ons zitten en zelfs naar buiten stormen in onze pyjama en in het Nederlands schreeuwen dat ze hun kop moesten houden, hielp niet.. Ongeveer een half uur geslapen, dat was niet zo lekker.

Dag erna een stadstour gemaakt door Recife, mooie gebouwen gezien, de Joodse wijk en vervolgens reden we door naar Olinda, een klein dorpje op een berg met allerlei gekleurde huisjes en een mooie kerk. Geweldig stadje, zo schattig met al die kleuren, sommige huizen hadden zelfs stof op de buitenkant laten plakken met bloemetjes enzo. Het was ontzettend warm en al dat geklim tegen die heuvel en het gebrek aan slaap zorgden ervoor dat Kim zich helemaal niet lekker voelde. De Brazilianen waren echt zo lief, meteen bezorgd, met water aan komen rennen en bij haar zitten en een taxi bellen enzo. Dat vind ik ook wel opvallen hier; de mensen zijn echt geweldig, zo vrolijk en lief en positief ingesteld!

We gingen na Olinda weer de bus in om ergens te lunchen en vervolgens door te rijden naar het sloppenwijkje waar we de kadootjes gingen uitdelen aan de kinderen. Echt, wat een spektakel, het halve dorp liep uit om de kadootjes in ontvangst te nemen. Op een gegeven moment werd er hier en daar wel wat ruzie gemaakt om de voetballen, maar over het algemeen waren de kids superblij, zo mooi om al die stralende koppies te zien. Na het uitdeelfeest reden we terug naar Tibau du Sol, hotel Marinas waar we de eerste nacht ook zaten.

Bungalowtjes met eigen hangmat en een superligging. ´s Avonds had William geregeld dat we nog even naar het dorpje Pipa konden om van de sfeer te genieten daar. Een hele lekkere kop koffie gedronken en gezellig zitten kletsen met William en Angelo (jongen die de hele reis gefilmd heeft, zit op de Capoeiraschool en heeft ook een demo gegeven en is vast van plan om naar Nederland te komen om zijn dochter een betere toekomst te kunnen geven. Kim en ik hebben hem de hele week Nederlandse les gegeven ;) ). Lekker gaan slapen na nog een Caipirinha en de volgende ochtend werden we opgehaald door buggy´s om naar ons laatste hotel te gaan.

Dat was echt een supertocht, ging keihard door zandduindingen en we hebben nog wat stops onderweg gemaakt, onder andere bij de grootste Cashewboom ter wereld. Nu zitten we al een aantal dagen in ons hotel. Er is vrij weinig (niks eigenlijk) te beleven, maar we zitten wel met wat leuke mensen van de groep en we komen lekker bij aan het zwembad.

Als we ons gordijn opendoen, zitten we ongeveer 10 meter van zee af, er zitten alleen wat cactussen tussen, dus we kunnen er niet zo in rennen helaas. Verder hebben we een hangmat en een soort jacuzzi, enorm luxe dus! Beetje jammer dat er verder bijna alleen maar Nederlanders zitten en dat zijn ook wel bepaalde types, af en toe is het net of we in Benidorm beland zijn.. Maargoed, verder is het wel relaxed, we kunnen de hele dag eten en drinken wat we willen en het eten is best goed ook. Gister hebben we zo ongeveer de hele dag regen gehad... Maar vandaag was het weer stralend weer en lekker warm. Donderdag gaan we nog snorkelen en zaterdag hebben we een feestavond Brazil by night waar we naar een straat gaan waar ze allemaal Capoeira doen en andere dansen en waarna we zelf aan de salsa moeten geloof ik.. Is wel leuk, want dan is Kim jarig en dat moet natuurlijk gevierd worden!!

Leuk dat jullie allemaal berichtjes hebben gestuurd, echt onwijs leuk om te lezen, ook al ben ik maar zo kort weg! We zijn trouwens weg met Go Best, en de rondreis was erg goed geregeld, niks te klagen hoor! Nou, ik ga er weer vandoor, we gaan uitzoeken hoe we terugmoeten naar ons hotel..

Dikke kussen!

• 10 Oktober 2007 - 06:52

Lia:

Dag lieverd,
    Wat een leuk stuk weer!! Fijn dat jullie het zo naar 't zin hebben!! Geniet nog maar een paar dagen, hier in Haarlen e.o. is alles oke en ook in India!!
    Dikke knuffel voor beiden van moi (en ook van Fred natuurlijk)
    Hasta la vista

• 10 Oktober 2007 - 14:44

Nina:

Hooooooooooooooooooooi wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!!! Ik moet alleen wel zeggen dat een SD-tje in een donker café ook een enorme aanrader is EN bovendien moeten we nog een inhaalslag maken ;)
    Frida en ik gaan zo aan ons powerhouse werken, want wij zijn allebei gestopt met roken..... hihihi dus nu ben jij ook aan de beurt!!!!!

Heel veel plezier nog en ik zal blij zijn als je weer terug bent!

Dikke kus Nina

• 10 Oktober 2007 - 14:52

Daan:

Dag lief,

Wat leuk om weer wat te lezen van je!!!! Het klinkt allemaal erg leuk en gezellig...vooral Olinda vind ik erg leuk klinken! Hoop dat je veel foto's hebt..?!

Jammer dat je vooral met Nederlanders zit nu, maar je kunt in ieder geval even lekker bijkomen! Ik hoop dat het mooi weer blijft, vooral als jullie morgen gaan snorkelen, ben benieuwd. Heel veel plezier zaterdagavond, succes met salsadansen ;) En feliciteer Kim natuurlijk van me, een hele leuke dag gewenst!

Nou lieverd, hier gaat alles nog steeds z'n gangetje...ik spreek je uitgebreid over alles-alles zodra je terugbent! Moet je meteen weer werken dan? Of niet?

Dikke kus & love you,
    Daan

• 11 Oktober 2007 - 16:25

Suus:

hi Mir!
    klinkt super allemaal zeg! en heerlijk dat alles zo goed geregeld is, haha kunnen ze hier nog wat van leren! jullie maken wel weer van alles mee zeg! wel gaaf dat jullie gaan snorkelen, maar gaan jullie dan tussen de haaien of is dat ergens anders? ander is het wel een beetje eng of niet? nou iig heel veel plezier (tussen de haaien) nee geintje geniet er lekker van! en veel plezier op Brazil by night!! en ben benieuwd naar je pics! xx Suus

• 04 November 2007 - 17:56

Marijke:

He Miri, leuk om nog even jouw avonturen te lezen!! Hoop je gauw weer te spreken! We zijn gisteren, 3/11 pas weer thuis gekomen.........